OneStop-Travel Nieuws
De laatste nieuwtjes op reis- en vakantiegebied lees je op OneStop-Travel.nl.
06-03-2011
SkiThalys? Voor ons nooit meer..!
Na opnieuw een slechte ervaring met de terugreis met de SkiThalys heeft het OneStop-Travel Team besloten niet meer met de SkiThalys te reizen.
Urenlange vertragingen, niet verder rijden dan Roosendaal, wij hebben alle smaken inmiddels wel gehad.
Een fijne skivakantie verdient een betere afsluiting.
Gisteravond was het weer eens raak: De SkiThalys kon vanwege (gepland?) onderhoud niet over het snelle spoor rijden en kwam met een half uur vertraging in Rotterdam aan.
De conducteur riep dit om alsof dit de gewoonste zaak van de wereld was. Nog sterker: op al onze tickets stond volgens deze man een verkeerde aankomsttijd! De horkerigheid ten top en geen woord van excuus. Door deze vertraging liepen alle reizigers de aansluitende laatste treinen mis en moesten wij met de nachttrein terug naar Den Haag. Tel daarbij op dat we zowel bij het opstappen in Moutiers als in Rotterdam met onze complete bagage trappen af en weer op moesten zeulen... Gevolg: schade aan onze mooie nieuwe rolkoffers.
Een echte schande!
Voor ons dus geen SkiThalys meer en wij raden iedereen sterk af om hiermee te reizen.
Alternatief: de nachttrein of de bus.

12-02-2011
Egypte - Negatief reisadvies is nog steeds van kracht
Het Ministerie van Buitenlandse Zaken ziet nog geen aanleiding om het negatieve reisadvies naar Egypte in te trekken,
ook al is president Mubarak afgetreden. Alle Nederlandse reisorganisateies staan te trappelen om de reizen te hervatten, maar helaas is het 'sein veilig' nog niet gegeven.

05-02-2011
Egypte - Nog steeds worden alle reizen ontraden
Het Ministerie van Buitenlandse Zaken ontraadt nog steeds alle reizen naar Egypte. De Classificatie 6 is nog van kracht en dat betekent:
Alle reizen worden ontraden

22-07-2010
FBTO lanceert iPhone App Vakantiehulp
Verzekeraar FBTO lanceert de
iPhone App Vakantiehulp. Deze applicatie is een inpakhulp die op basis van reisgegevens automatisch een checklist maakt. Gebruikers kunnen deze lijst delen met reisgenoten. Daarnaast laat de app zien wat te doen bij schade tijdens de vakantie.
Meer info en downloaden
22-04-2010
Vliegverkeer snel weer normaal
Eurocontrol verwacht dat het vliegverkeer in Europa vrijdag weer volgens het normale schema verloopt.
De Europese luchtverkeersleiding zegt erbij dat reizigers wel rekening moeten houden met vertragingen door aanloopproblemen en het wegwerken van de flinke achterstand.

20-04-2010
Vliegverkeer Europa langzaam weer op gang
De Europese luchtverkeersleiding Eurocontrol schat dat er vandaag 13.000 vluchten worden uitgevoerd in het Europese luchtruim. Dat is iets minder dan de helft van een normale dinsdag.
Het luchtruim was vier dagen gesloten vanwege aswolken die een vulkaan in IJsland in de atmosfeer bracht. Het is nu voor zo'n 75 procent weer open.
De KLM verwacht vandaag de helft van het normale aantal vluchten op de lange afstand te kunnen uitvoeren. Volgens Schiphol duurt het nog een paar dagen voordat het vliegverkeer volledig is hervat. Op de kleinere vliegvelden werd vandaag nog maar weinig gevlogen.
(Bron: NOS Nieuws)
Lees verder

18-03-2010
De eerste skivideo (Valmorel, Col de la Madeleine) staat online
Onze eerste skivideo van de skivakantie in Valmorel is klaar en staat online op Youtube en Vimeo.
Ski samen met ons de Col de la Madeleine, bekend van de Tour de France, af.
Valmorel - Col de la Madeleine op Youtube
Valmorel - Col de la Madeleine op Vimeo

27-12-2009
3 uur vertraging? Compensatie !
Luchtvaartpassagiers hebben recht op compensatie bij een vertraging van 3 uur.
Tienduizenden passagiers zullen voortaan een financiële vergoeding kunnen claimen bij een vluchtvertraging.
Dit is de verwachting van
EUclaim, een organisatie die reizigers helpt bij het indienen van een claim, naar aanleiding van een recente uitspraak van het Europese Hof van Justitie.
In deze uitspraak werd bepaald dat luchtvaartpassagiers recht hebben op een compensatie, wanneer zij door een vertraging 3 of meer uren tijd verliezen. EUclaim heeft op grond van deze ontwikkelingen besloten om
Refunddesk.nl te lanceren. Via deze website kunnen gedupeerde passagiers zelf eenvoudig en snel een klacht indienen bij de luchtvaartmaatschappij.
5-11-2009
Zuid-Afrika Reisverslag en landinformatie
Het was een hele klus, maar het is zover: ons langverwachte
Zuid-Afrika Reisverslag en de
Zuid-Afrika landinformatie staan online!
25-10-2009
Extra zitruimte KLM
KLM richt in haar intercontinentale toestellen aparte zones in waar passagiers vanaf december tegen extra betaling kunnen rekenen op
extra beenruimte en een stoel die verder naar achteren kan worden gesteld.
Volgens KLM wordt hierdoor ingespeeld op de toenemende vraag naar extra comfort in de economy-class.
KLM past zestig vliegtuigen aan. Per vliegtuig komen er 35 tot 40 plaatsen beschikbaar in de nieuwe zone, aldus een woordvoerster van KLM.
De stoelen kosten 80 tot 150 euro per enkele reis extra, afhankelijk van de afgelegde afstand.
Naar Boven